Je kent het vast wel, jouw product is net af, en je kan niet wachten om de eerste verkopen binnen te halen. Enthousiast haal je de eerste verkopen van jouw product binnen, maar dan merk je dat je meldingen krijgt dat het product niet werkt zoals het hoort. Oei! Wat nou?
Het mooiste zou zijn om alles te laten testen, maar als er echt tijdnood is, test dan alleen de cruciale processen van het product voor de lancering. Zo weet je zeker dat het product doet wat het moet doen. Kleine foutjes, zoals bijvoorbeeld de naad afwerking aan de binnenkant van je kleding, zijn kleine punten die nog wel eens over het hoofd gezien kunnen worden, simpelweg omdat het het hoofddoel niet beinvloedt.
Een mooie gezegde is "grow as you go", waarbij simpelweg gezegd wordt dat je product mee groeit met het gebruik en de wensen van de klanten. Dit is voor ons de gebruikelijke manier om onze software te laten groeien. Wij kunnen wel onze eigen ideeen in ons product verwerken, maar zolang de gebruiker er niets aan heeft kunnen we deze tijd beter besteden aan wat de gebruiker wel nodig heeft! Zo wordt het een product waar iedereen wat aan heeft en waar iedereen trots op kan zijn!
Het is dus belangrijk om alle belangrijke processen van het product te beoordelen op urgentie. Op die manier weet je welke punten verplicht getest moeten worden voordat je product uitgegeven kan worden. Zo werk je zo effectief, efficient en kosten besparend mogelijk/ Vergeet niet dat als alles werkt zoals het hoort, je daarmee ook pluspunten scoort bij jouw publiek.
Zorg er dus voor dat je altijd wat tijd op de planning zet voor het testen van de belangrijkste punten. Zo bespaar je jezelf een hoop hoofdpijn wanneer je product de markt opgaat!
We hebben een digitale loyaliteit app gemaakt waarmee bedrijven hun klanten punten en stempels kunnen laten sparen. Het is volledig gratis! Misschien iets voor jouw bedrijf of een kennis?